
W naszych środowiskach pracy dzielimy z kolegami średnio 8 godzin dziennie, dlatego niezwykle ważne jest zapewnienie dobrego samopoczucia i jakości środowiska pracy. Ponadto środowisko pracy ma bezpośredni wpływ na produktywność i wydajność pracowników.
Dlaczego ważne jest stworzenie dobrego środowiska pracy?
Po pierwsze, posiadanie nieodpowiedniego środowiska pracy wpływa na produktywność. Świadczą o tym pracownicy, którzy mają problemy z wywiązywaniem się z zadań i terminów. Podobnie środowiska pracy, w których brakuje zaufania, generują brak zaangażowania u pracowników, powodując tym samym brak motywacji, a co gorsza odejście z pracy, co jest szkodliwe dla firmy. Z drugiej strony, tworzenie zdrowego środowiska pracy przyczynia się do indywidualnego i grupowego rozwoju zawodowego. Pomaga promować innowacyjność i kreatywność. Zmniejsza stres, co jest dobre dla zdrowia pracowników organizacji. Wreszcie, zmniejsza poziom rotacji pracowników.
Jak stworzyć odpowiednie środowisko pracy?
Zadbanie o szacunek
Rozwijanie zdrowych relacji społecznych pomaga pracownikom angażować się w bardziej sprawiedliwe i swobodne środowiska oparte na szacunku. Zwiększa również zaufanie w celu stworzenia bardziej harmonijnych miejsc pracy.
Przestrzenie relaksacyjne w środowisku pracy
Ważne jest posiadanie miejsc, w których pracownicy mogą na chwilę odłączyć się od rutyny pracy. Na przykład: pokoje wypoczynkowe, lub rekreacyjne. Wskazane jest również, aby każda osoba robiła aktywne przerwy, podczas których może zrelaksować swój umysł i ciało poprzez ćwiczenia oddechowe i rozciągające.
Powiązany artykuł: 6 czynników które wpływają na Twoje samopoczucie
Dbałość o przestrzeń roboczą
Przestrzenie powinny mieć dobre oświetlenie i odpowiednią wentylację, 21 do 25 stopni Celsjusza jest idealne. Podobnie ważne jest utrzymywanie czystości i porządku, gdyż są to czynniki wpływające na nasze samopoczucie.
Współpraca w ramach organizacji
Promowanie współpracy, a nie rywalizacji sprawi, że pracownicy będą współpracować w tym samym celu, dzięki czemu będą mogli osiągnąć cele wyznaczone przez firmę.
Świętowanie dobrych wiadomości
Zaangażowanie pracowników i uczynienie ich częścią sukcesów i dobrych wiadomości firmy to element, który zwiększa motywację i poczucie przynależności w miejscu pracy.